Kurs na wózki widłowe – czy firmom opłaca się go organizować?

Kurs na wózki widłowe – czy firmom opłaca się go organizować?

Kurs na wózki widłowe to coś, co niektórym może kojarzyć się z kursami finansowanymi ze środków urzędu pracy bądź też decyzją podejmowaną z własnej inicjatywy, aby znaleźć nową, lepszą pracę i polepszyć swoje kwalifikacje. Warto jednak zauważyć, że istnieje również trzecia opcja, a mianowicie zafundowanie kursu przez pracodawcę, w ramach działań dążących do podnoszenia kompetencji pracowników.

Zorganizowanie kursu na wózki widłowe dla swoich pracowników to krok, na który decyduje się coraz więcej firm z różnych branż. Jest ku temu wiele istotnych powodów, z których części łatwo się domyślić, a inne wymagają nieco więcej zastanowienia. Wszystkie najważniejsze z nich zebraliśmy dla Was poniżej- jeśli zastanawiacie się, czy warto zorganizować kurs na wózki widłowe w firmie, koniecznie się z nimi zapoznajcie!

Organizacja kursu na wózki widłowe w firmie – największe zalety

Jak większość pracodawców wie, w wielu przypadkach wewnętrzne awanse będą znacznie korzystniejsze dla firmy niż zatrudnienie nowego pracownika na dane stanowisko. Wynika to choćby z faktu, że dotychczasowi pracownicy wiedzą już dokładnie, jak firma działa, są wdrożeni w jej procesy i zdążyli nawiązać relacje z innymi pracownikami. Oczywiście, przejście na nowe stanowisko będzie wymagało pewnego dodatkowego wdrożenia nie tylko dla zupełnie nowych osób, ale nie da się ukryć, że dotychczasowi pracownicy mają pod tym względem przewagę.

Prowadzenie rekrutacji jest kosztowne i czasochłonne, a zawsze jest ryzyko, że wybierzemy nieodpowiednią osobę. Jeśli zaś ktoś pracuje w firmie już dłuższy czas, wiadomo, jakiego typu jest pracownikiem i czy można na niego liczyć. Nie ma więc ryzyka związanego z powierzeniem mu bardziej odpowiedzialnego czy wymagającego stanowiska. Zanim jednak będzie to możliwe, konieczne jest, aby uzyskał on odpowiednie kompetencje.

Kurs na wózki widłowe nie musi przeszkadzać w pracy

Wbrew pozorom kurs na wózki widłowe Gdańsk nie musi wiązać się z dezorganizacją pracy, a wręcz przeciwnie. W zależności od preferencji firmy, dostępnej przestrzeni w jej siedzibie, a także lokalizacji, można zdecydować o przeprowadzeniu szkolenia w centrum szkoleniowym lub bezpośrednio w firmowym magazynie czy hali.

Ta druga opcja jest nieco droższa, z uwagi na koszty podróży szkoleniowców, a także dostarczenia na miejsce niezbędnego sprzętu (chyba że firma ma na stanie wózki widłowe, które chciałaby wykorzystać do szkolenia). Z drugiej strony, niweluje ona problemy z dojazdem na kurs czy ewentualnym powrotem na resztę dnia do pracy po jego zakończeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.